DANKDAG ONTMOETINGSKERK RIJSSEN
Geef jij ook voor Roemenie?

De oproep heeft weer tot een geweldige oogst geleid:
bijna 40 dozen vol met hoofdzakelijk levensmiddelen.
Wat zijn we hier dankbaar voor!
Meerdere gemeenteleden bezoeken jaarlijks de partnergemeente Jankafalva maar ook onze projecten in de stad Carei met haar bejaardentehuis, weeshuis,kinderziekenhuis, psychiatrische inrichting en bovenal de gaarkeuken. Vaak horen zij bij het weggaan: “jullie vergeten ons toch niet? Bid voor ons en met ons en blijf ons bezoeken. Het contact alleen al is zo belangrijk voor ons en onze gemeente. En als het kan help ons dan met goederen”.
De ingezamelde goederen worden komende week gevoegd bij een groot transport naar Roemenie.

TEAM PONGERS TOCH NAAR HONGARIJË EN OEKRAÏNE

Onze bestelauto is niet meer beschikbaar voor lange ritten naar o.a. Roemenië of Oekraïne
terwijl de levering van de nieuwe bestelauto nog even op zich laat wachten. Wat te doen met de ritten die nog gepland staan? Garage Munsterhuis te Rijssen heeft ons fantastisch uit de nood geholpen. Daarom kan team Pongers maandagmorgen 5 november gewoon vertrekken richting Hongarijë en Oekraïne. Directie Munsterhuis hartelijk bedankt!
(geplaatst 2 november 2018)

SCHOOLTJE AFGEBRAND CONTACTADRES IN OEKRAÏNE

Gusztav Fodor (Hongarije) meldt ons dat op een contactadres in Oekraïne een schooltje volledig is afgebrand. Hij smeekt om schoolmeubilair enz. Hoe kunnen wij helpen?
(geplaatst 26 oktober 2018)

NIEUWE AUTO IN BESTELLING

Vanaf 2012 hebben we onze bestelauto FORD TRANSIT in gebruik. Het is hoogste tijd deze
te vervangen. Jaarlijks reserveren we een bedrag maar niet voldoende voor een nieuwe. Echter maakt de gift van € 15.000 van de Gereformeerde kerk Wierden en een zeer scherpe aanbieding van garage Munsterhuis te Rijssen het ons mogelijk voor een nieuwe bestelauto te gaan.
Op vrijdagmiddag 21 september 2018 hebben de voorzitters van de beide afdelingen het contract getekend voor de levering van een nieuwe RENAULT MASTER.
(geplaatst 24-10-2018)

GIFT GEREFORMEERDE KERK WIERDEN VOOR STICHTING OOST-EUROPA

Regelmatig brengen teams een bezoek aan projecten in Hongarije Roemenië en Oekraïne. Echter is de huidige bestelauto dringend aan vervanging toe.Het bestuur van de Gereformeerde kerk heeft besloten onze stichting te ondersteunen met een gift. Wij zijn hier hier blij mee en dankbaar voor dit geweldige gebaar.
(geplaatst 25-10-2018

OPBRENGST JAARLIJKSE AAN-HUIS-COLLECTE

De beide afdelingen hebben ook dit jaar weer de collecte gehouden.
De opbrengst in Wierden bedroeg ruim € 5.700 en in Enter ruim € 3.800. Wij willen alle gevers hartelijk bedanken voor de financiële ondersteuning.
En ook veel dank aan de collectanten. Zonder hen was dit allemaal niet mogelijk geweest.
(geplaatst 25-10-2018)