Dankdag inzamelactie levensmiddelen (2022

By 3 augustus 2022juni 30th, 2023Nieuws

Elk jaar, met de Dankdag viering in de Ontmoetingskerk in Rijssen, vindt er daar een levensmiddelen inzamelingsactie plaats.Zo ook dit jaar. Ook nu weer ongeveer 30 dozen diverse levensmiddelen die we na de dienst konden inpakken. Om dat wij als stichting Oost Europa ook zorgen voor het transport van deze goederen, mogen we ook een deel van die goederen gebruiken voor de ‘gaarkeuken’ in de stad Carei. Daarnaast proberen we te zorgen voor diverse andere nuttige zaken waaraan ook grote behoefte is, bij de grote groep armlastigen in en om de stad Carei. Waar toch onze meeste zorg ligt.

Dit jaar kregen we hulp van een vleeswarenproducent die ons voorzag van een mooie partij ingeblikt vleeswaar. Daarmee kunnen we heel veel mensen helpen bij het maken van een warme maaltijd. Naast dat we via diverse kanalen incontinentie materialen aangereikt krijgen konden we deze keer ook via onze collega’s uit Wierden ook een mooie partij handzeep en zo’n 500 dozen kleding meesturen met de kleding die we al vanuit Enter geladen hadden.

Al met al hadden we een mooie trailer vol met allerlei goederen: fietsen, koelkasten en wasmachines, naaimachines, huishoudelijk meubilair en schoolbenodigdheden, en dus de genoemde kleding en levensmiddelen. Zonder de hulp van de Rijssense transportonderneming Leverink konden we dit realiseren, waarvoor onze hartelijke dank.

Alle goederen zijn op zaterdag 5 november al gelost in Carei, waar de goederen zullen worden verdeeld.