Wilt u helpen? Dat kan op veel manieren. Met uw tijd, door goederen te doneren of een financiële bijdrage.

Welke goederen zijn welkom?

Welkom zijn:
  • Bruikbare schone kleding
  • Dekens
  • Dekbedden
  • Ander beddengoed zoals lakens, slopen en spreien, voor Enter Rijssen bij voorkeur verpakt in stevige plasticzakken. Voor Wierden onverpakt.
  • Medicijnen, medicinale voeding, verbandmiddelen en incontinentiemateriaal veel gevraagde artikelen.
Wilt u de goederen persoonlijk overhandigen bekijk dan de openingstijden van onze inzamelpunten. Voor Enter kunt u altijd uw goederen deponeren in de containers bij de ingang. Mocht de hoeveelheid groter zijn dan de afgifte in de container toelaat, neem dan gerust contact  op dan komen we het bij u halen.

Grotere goederen

Graag in overleg, voor Wierden met Dick Tukker (tel.: 06-15153773) en voor Rijssen/Enter met Dick Bosch (tel.: 06-41222418).
Heeft u bruikbare goederen als koelkasten, fornuizen, wasmachines, drogers, eenpersoonsbedden en -matrassen (uiteraard in goede staat)? Die komen we graag halen en dan kunt u ons bellen, ook als u twijfels heeft of de goederen wel geschikt zijn voor transport naar Roemenië, Hongarije of de Oekraïne.

Financiële bijdrage

De stichting draait volledig op giften van leden van de aangesloten kerkgenootschappen en sponsoren. Wilt u ons ook financieel ondersteunen dan kunt u een bedrag overmaken naar één van onderstaande bankrekeningnummers. Bij voorbaat hartelijk dank. De stichting staat bij de belastingdienst als ANBI geregistreerd.

  • Bankrekeningnummer afdeling Wierden: NL11ABNA0594711630
  • Bankrekeningnummer afdeling Enter-Rijssen: NL43RABO0114310580

Als onderneming doneren?

Wij worden ondersteund door diverse sponsoren. Wilt u hier aan bijdragen met uw onderneming, neem dan contact op met:
Jan Pluimers (secretaris) 06-28525390
Dick Bosch (projectleider) 06-41222418

Vrijwilligers

Organisatorische functies
Wij vergaderen maandelijks als bestuur… helpen bij het inzamelen of fondsenwerving… tekst uitbreiden.
Jaarlijkse reizen
Jaarlijks maken ca. twaalf teams een reis naar onze projecten. Een team bestaat doorgaans uit vier personen. De kosten voor overnachtingen, eten en drinken en brandstof delen zij samen.  Voor het reizen heeft de stichting een eigen bestelauto (met dubbele cabine) en een aanhanger beschikbaar. Vooraf wordt overlegd welke goederen naar welke projecten gebracht worden. Om verantwoord en goed voorbereid op reis te gaan zijn er spelregels opgesteld. Een reis duurt doorgaans tien dagen, bijvoorbeeld: vertrek ‘s maandagsmorgens en terug een week later in de loop van de donderdag. Tussen de reizen door moet er voldoende gelegenheid zijn voor onderhoud van bestelauto en aanhanger en natuurlijk het laden voor een volgende reis.
Bovenstaande directe werkwijze garandeert dat we precies op de hoogte zijn welke goederen op welke plek het meest dringend nodig zijn.

Onze sponsoren

Onderstaande bedrijven sponseren ons door middel van geld, diensten, goederen van allerlei aard of transport. Ook u en/of uw onderneming kan deelnemen aan sponsoring en hier vermeld worden.
Belangstelling?
Neem contact op met:
Jan Pluimers (secretaris) 06-28525390
Dick Bosch (projectleider) 06-41222418