
We brachten opnieuw bijna 3.500 kilo kleding en hulpgoederen naar Carei in Roemenië.
De behoefte aan kleding voor onze tweedehandswinkel daar blijft groot en de voorraad was bijna op. Daarom maakten we als vier vrijwilligers van onze lokale Stichting Oost-Europa, Henk Velten, Klaas Brinkman, Johan Harbers en Herman Gulink, weer een rit naar Carei. Elk jaar zien we er weer naar uit om op pad te gaan: gezellig met 4 mannen onderweg en tegelijk onze medemensen in Oost-Europa helpen.
Met bus en aanhanger legden we bijna 4.000 kilometer af en brachten we ongeveer 300 dozen met kleding, schoenen, nieuwe kleding uit oude voorraden en incontinentiemateriaal voor het bejaardenhuis.
Omdat transport met een vrachtwagen tegenwoordig al snel € 4.500 kost, zijn deze busritten van groot belang. De goederen werden heel dankbaar ontvangen. In de winkel kunnen mensen met een kleine beurs voor een paar euro goede kleding kopen. Zo helpen we mensen aan de onderkant van de maatschappij én geven we kleding een tweede leven. Dat is ook nog eens duurzaam.
Dank aan iedereen die heeft ingezameld, gesorteerd, gedoneerd en meegeleefd!






